Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBonner, T. Darlene; Aspy, David N.
TitelA Study of the Relationship between Student Empathy and GPA.
QuelleIn: Journal of Humanistic Education and Development, 22 (1984) 4, S.149-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Empathy; Grade Point Average; High School Students; High Schools; Humanistic Education; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Performance Factors; Student Characteristics
AbstractExamined the relationship between empathy and grade point average in 201 secondary school students, who completed the National Consortium for Humanizing Education Communication Index. Results showed that communication of empathic understanding was related to academic performance, but the selection of an interchangeable response was not related. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: